Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

21/2-2013! Min Atopiska Polyvalenta Allergi med Överkänslighet.

Publicerad 2013-02-21 20:36:58 i Allergi/Överkänslighet-Fakta

 21/2-2013! Min Atopiska Polyvalenta Allergi med Överkänslighet.
 

Allergy/Oversensitivity-  Abstract/Summary:

Animals.

Smoke. Dust.

Hygien- skin- and hairstylingproducuts with fraganse.

Chemicalteknical cloths- and housecleaning produkts with smell/fraganse.

Buschland. Swamps.Flowers with fragranse/parfyme and a selection of green plants.

Pollen.

Snowmelting season.

Autumn fall.

 

Food read notes/anteckningar.

 

Medicinallergy:

Sisordinol                                   And their generica.

Vibramycin                                 And their generica.

Acetylsalicylsyra                        And their generica.

Bensodiacepiner.                       And their generica.

 

Min Atopiska Polyvalenta Allergi!                          Reaktion!

Observera COCTAILEFFEKTEN!                                                                                                       .

Animals.                       Luftburet-       

Accelererande klåda i ögon, näsa, irritation I svalget, heshet. nästäppa, rinnsnuva, hosta, rinnande svidande brinnande ögon, svullnad. slemhosta … Rethosta till den punkt då jag inte tål det matos som jag normalt tål. Andfåddhet. Trötthet. CNS-sänkning.

                                       Kontakt-          

Snabbt isättande klåda i målorganet… Tex  häst slickar på hand, fiskspadsdroppar på hud, vesikler, rinnande ögon, näsa osv… svullnad. Andfåddhet. Trötthet. Heshet,  andfåddhet CNS-sämkning.

Smoke. Dust. Dålig ventillation, Sängmiljön mm:             

                                      Luftburet-       

Snuva, rinnande ögon, svullnad, rethosta, ev feber om det är organisk inblandning i dammet, alveolit… Andfåddhet.  Heshet, Trötthet. CNS-sänkning.

                                      Kontakt-          

Klåda, utslag, vesikler, brinner, svullnad… Andfåddhet. Trötthet.Heshet,

Hygien- skin- and hairstyling-  products:                          

                                      Luftburet-       

Accelererande klåda i ögon, näsa, with fraganse. irritation heshet, I svalget, nästäppa, rinnsnuva, hosta svidande, brinnande ögon, svullnad, slemhosta… Rethosta till den punkt då jag inte tål det matos som jag normalt tål. Andfåddhet. Trötthet. CNS-sänkning.

                                     Kontakt-          

Klåda, utslag, vesikler, brinner, svullnad… Andfåddhet. Trötthet. Heshet,

Chemicalteknical cloths- and house- cleaning produkts with smell/fraganse:                                                                          

                                     Luftburet-   

Accelererande klåda i ögon, näsa, irritation i svalget, heshet, nästäppa, rinnsnuva, hosta, rinnande svidande brinnande ögon, svullnad, slemhosta… Rethosta till den punkt då jag inte tål det matos som jag normalt tål. Andfåddhet. Trötthet. CNS-sänkning.

                                      Kontakt-     

Klåda, utslag, vesikler, brinner, svullnad… Andfåddhet. Trötthet.

Buschland. Swamps. Flowers with fragranse/parfyme and a selection of green plants:

                                    Luftburet-   

Accelererande klåda i ögon, näsa, irritation I svalget, heshet, nästäppa, rinnsnuva, hosta, rinnande svidande brinnande ögon, svullnad, slemhosta. Rethosta till den punkt då jag inte tål det matos som jag normalt andfåddhet. Trötthet. CNS-sänkning..

                                     Kontakt-       

Klåda, utslag, vesikler, brinner, Andfåddhet. Trötthet. Heshet, Andfåddhet, CNS-sänkning.

Pollen:                       

                                     Luftburet-    

Accelererande klåda i ögon, näsa, irritation I svalget, heshet, nästäppa, rinnsnuva, hosta, rinnande svidande brinnande ögon, svullnad, slemhosta. Rethosta till den punkt då jag inte tål det matos som jag normalt tål. Andfåddhet. Trötthet. CNS-sänkning.

Snowmelting season:             

                                    Luftburet-  

Accelererande klåda i ögon, näsa, irritation I svalget, Heshet, nästäppa, rinnsnuva, hosta, rinnande svidande brinnande ögon, svullnad, slemhosta… Rethosta till den punkt då jag inte tål det matos som jag normalt tål. Ev feber pga organisk inblandning, alveolit… Andfåddhet. Trötthet.CNS-sänkning

Autumn fall:              

                                   Luftburet-    

Accelererande klåda i ögon, näsa, irritation i svalget. Heshet, nästäppa, rinnsnuva, hosta, rinnande svidande brinnande ögon, svullnad, slemhosta… Rethosta till den punkt då jag inte tål det matos som jag normalt tål. Ev feber pga organisk inblandning, alveolit… Andfåddhet. Trötthet. CNS-sänkning.

                                   Kontakt-           ?

Food read notes/anteckningar:                                  

                                   Luftburet-     

Accelererande klåda i ögon, näsa, irritation I svalget, Heshet, nästäppa, rinnsnuva, hosta, rinnande svidande  brinnande ögon, svullnad, slemhosta… Rethosta till den punkt då jag inte tål det matos som jag normalt tål. Ev feber pga organisk inblandning såsom mögel, alveolit… Andfåddhet. Trötthet. CNS-sänkning.

                                   Kontakt-          

Klåda, utslag, vesikler, brinner, trötthet, tystnad pga svullen tunga/struphuvud, Andfåddhet. Väsande. Trötthet. CNS-sänkning.Förvirring. Halusinationer.

Läkemedel:                        

                                   Luftburet-        Se ovan…

                                   Kontakt-           Se ovan…

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela