Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

8-9/2- 2013! Utvärdering träning! Slem! Smärta! Illamående! Kräkning!

Publicerad 2013-02-09 14:54:40 i Allergi/Överkänslighet- Behandling!

8-9/2- 2013! Utvärdering träning!
Slem! Smärta! Illamående! Kräkning! 
 
Kl 15.40! 
Hostar slem!
 
Kl 17.00! K-med.
PEF:
Blås 1: 400EU= 452W-McK
Blås 2: 380EU= 434W-McK
Hostar fortfarande slem......
Kl 20.00 ca slutar jag hosta slem.....
 
Måste sluta med Atrovent. Ser så dåligt.... Igen! Såååå blöta ögon också! Grrrrrrrr....... Det RÄCKER med allergin.....
Ngt med Atrovent sprayvätskan vet jag sedan tidigare....... 
 
Kan vara så med Nasonex också.....
Ska ta Rhinocort som jag haft mkt länge o som dessutom funkar bättre ända upp i ögonen för mig än vad Nasonex sprayvätska gör........
 
9/2- 2013! Jätteont under bröstbenet.
 
Jag började på en ny burk Prednisolon i går den 8/2-2013.......
 
Kl 2.24!
Jag har sovit mkt mkt dåligt!
Jag har nu jätteont under bröstbenet...... 
 
Tar o tuggar i mig 1Gaviskon............
KAN vara bättre än Omeprasol.......
Magen behöver ju saltsyran för att lösa upp maten.........
O Gaviscon lägger sig som ett milt skumlock som hindrar att saltsyra kommer upp i matstrupen/svalget.....
Det brukar också göra gott på sin väg ned till magen.....
 
Kl 2.52! 
Tuggar i mig en Gaviscon till........ 
Det behövs oftast 2 st för att det ska bli bra.......... 
 
Hmmmmm........ 
 
Kl 3.16!
Tjaaa......  
Jag ska passa på att ta 2 msk solrosolja för att inte bli hård i magen pga RTG-kontrasten...... 
Oljan är också bra för matstrupen.....
 
Kl 3.35!
NEJ! 
Det gick inte över.... 
Jag tog då Nitrolingual istället. 
O smärtan GICK ÖVER!
Tack o lov........ 
 
OBS!
Öppnade fönstret på glänt!
OBS!
 
Kl 7.42! 
Jag har sovit! 
Illamående!
Huvudvärk! 
 
Kl 8.25! 
Jag har skitit fel luktande avföring.
Jag har hostat/halvspytt halvlöst vitt slem.....
Jag har snytt ut mkt klart segt slem.....
 
Kl 9.40!
TRÄNINGSVÄRK! 
AJ!
Äter mannagrynsvälling! Gjord på mjölk vatten smör salt socker russin........ Det gick trögt! 
 
Kl 10.43!
Spytt ngt lite mat men mest spytt lite slem!
Skitit lite fel-illaluktande avföring....
Helt slut på!
Hostar upp löst slem!
 
Träningsvärk ända upp i ansiktet.....
Ont i muskler när jag sväljer...... Ont i svalget.....
 
Michael har kommit med vätska: 
3 st Resorb
3 dl juice
7 dl vatten
 
Tji fisketur!
 
Kl 11.00!
Just ja! 
Måste ta Hydrokortisonet pga kortisonbristen.........  
Tog inga! Somnade!
 
Kl 14.43!
Sov! Vaknade av att ngn ringde........ Jag svarade inte. Tänkte att Michael skulle svara. 
Tji fick jag! Michael var o slängde återvinning......
Jag mår bättre...... Peppar peppar ta i träskalle!
Hostar upp löst slem utan illamående. 
Jag har inte ont i svälgmusklerna svalget o uppåt öronen längre.......
Häee jäeee schönntt hä! 
Åååååå va gött häe jäer ve vätskäerschättninga...... MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela