Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

12/7-2013! Tillägg: Förkylning! Astma! Infektion! Semester!

Publicerad 2013-07-12 00:18:00 i Allergi/Överkänslighet- Behandling!

Jag o min make Michael har varit 2v på Orsa camping o haft den mest fantastiska semester jag någonsin haft i hela mitt liv.
 
På bilden har jag just kommit upp från badet i Orsasjön. Det är en ovanligt lyckad bild på mig. Det är roligt.
Det var såååå skönt i vattnet att jag inte höll på att vilja stiga upp. 
 
Jag var i bättre form när vi for hem än när jag kom dit. Vi bodde i en djur- o rökfri stuga som hade oparfymerade städ- o diskmedel. Vi mådde bra av stugan. Men jag slarvade inte m mina ordinarie medicindoser el med dom extra förebyggande doser som krävdes.
 
Min brorsdotter m familj kom dit m husvagn nedifrån Varbergstrakten. Vi hade det väldigt trevligt o bra tillsammans.
 
Jag har varit mkt sjuk i vår.
Jag har haft lunginflammation o varit inlagd 2 ggr på infektion.
Jag reagerade allergiskt mot förstahandsantibiotikan o fick 2 andra i stället..... Varav jag efter en v började få en rejäl allergisk reaktion på en av dom. Hela underbenen underarmarna o bröstkorgen var rödprickig o hela hudkostymen kliade ngt så vansinnigt..... Men som tur var som kom det successivt o kulminerade först dom sista dagarna av den 10dgr långa andra kuren. Avslutad 4 dgr för avresa........
Totalt 3v men så är jag riktigt bra nu.
 
Jag får upptrappande medicinsk behandling, Amias o Bisoprolol, mot hjärtsvikt hjärtastma/hosta vidgade lungblodkärl hjärtförstoring o ödem i underbenen. O den fungerar.
Mina lungvärden har stigit o min kondition har förbättrats....

Lunfinfiltratet hjärtförstoringen hjärtastman/hostan o dom vidgade lungblodkärlen ska försvinna m tiden iom hjärtmedicineringen. O underbensödemet o andfåddheten får jag hålla efter m bla vätskedrivande. Förutom allergimedicineringen......

Jag är glad o tacksam!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela