Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

19/3-2013! Tränat! Cyklat Vinterbadat!

Publicerad 2013-03-19 13:10:32 i Allergi/Överkänslighet- Behandling!

19/3-2013! Tränat! Cyklat Vinterbadat!
 
Kl 4.00! M-med! Tabletterna! 
 
Kl 6.30! M-med! Inhalationerna! 
PEF 
460 EU13826-standard
504 Wright-McKerrow
 
Kl 9.45 ca! PEF-koll!
470EU=512W-McK! BRA!
 
Kl 10.15 ca!
Cyklade till vinterbadet som Umeå Polarbear Society har i Umeå älven.
 
Att vara torr i den kalla luften var inte kallt!
Det var inte heller kallt som skruvtvingar runt vristerna el handlederna när jag kommit i. 
 
Det var överraskande varmt!
 
Vinterbadade enligt plaskediplaskplask-modellen i strandkanten. 
På grunt vatten o med kontrollerad djup o lugn andning var det jätte jättekul. 
Det är det bästa jag vet! Att plaska! Nest efter att simma.....
 
Dom andra vinterbadvarianterna:
1-ligga lugnt 
2-simma lugnt 
3-simma hårt
får vänta till nästa gång!
 
När jag kom upp på land kändes det varmt i kroppen efter en stund!
Det kändes mao inte kallt.
 
Klädde lugnt på mig!
Tårna kändes som isbitar ett tag!
Men annars var det varmt o skönt! 
Jag huttrade inte pga mitt späcklager o goda andning!
 
Hade tagit med mig extra kläder att dra utanpå. Täckjacka o täckbyxor. Men det behövde jag inte förutom ylleundertröjan. O så den tjockare fleesemössan medans jag drack varm mjölkschoklad o åt en dubbelmacka! 
Dom andra åt uppstekt palt! Det är gott det också! Det vet jag!
 
Sedan cyklade jag hem!
 
1,5 timme tog bad o fika. 
KUL! 
MERSMAK!
 
Kl 13.00! PEF-koll!
480 EU= 520 W-McK!
Utmärkt BRA standard! 
Som det SKA VARA vid god symtomkontroll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela