Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

20130317! Candesartan+ astma+ bronkit= risk för död

Publicerad 2013-03-17 12:12:11 i Allergi/Överkänslighet- Behandling!

20130317! Candesartan+ astma+ bronkit= risk för död!
 
Hjärtmedicinen ger sig på immunförsvaret o ökar risken för infektioner i riskerar att förlänga infektionerna vilket inte ör en hit när man har astma el bronkit. Röda blodkroppar förstörs o minskar syresättningen. O andningen påverkas iom att ansikte svalg struphuvud o tungan kan svälla o det kan bli svårtratt svälja. O lungornas funktion påverkas. O det kan sänka BT till alldeles för lågt varpå njurarnas funktion slås ut o man samlar på sig vatten.
 
Så det är en gigantisk risk att ta Kandesartan när man har allergi astma bronkit infektion o reaktioner m sänkt BT.
 
Likadant med dämpande o lugnande mediciner.
Likadant med smärtstillande medel.
 
Jag fick utslagen andning i samband med kranskärlsutredningen. Kombinationen Candesartan, astma, nål, slang, kontrast, artärspasm o reaktion från hjärtat gjorde att andningen ställde sig på noll. Jag fick tvinga lungorna att andas o jag blev även påmind om det av personalen.
 
Jag blev totalt utslagen av vinterkräksjuka, astma, bronkit, hög feber, Candesartan och den Cicordinol Acutard som dom på infektion+ ps.läk. gav mig mot den ASTMA STADIE 3-4 oro  förvirring osv som jag hade. MEN jag visste precis vad som hände o vad jag gjorde. Att jag knappt kunde prata underlättade inte. Jag försökte kommunisera. Jag blev så utslagen att dom trodde att jag hade fått retarden. Dom var rädda att jag skulle dö. 
Jag fick ännu större problem med andningen ön jag resan hade. Kunde inte ligga inte ha högt under rygg/huvud pga tunganlade sig i vögen o hajan inte hängde ned och öppnade svalget. Jag var tvungen att sitta aom skräddare och luta framåt. O jag minns att ett gäng läkarkandidater bara stod och tittade på mig. Undersökte inte munhålan, lyssnade inte på andningen, räknade inte andetag, kollade inte djupet på andetagen osv osv osv.
O jag kan inte få rätt pga det inte står ngt om det i min journal.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela