Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

2013! Specialarbete! Forskningsarbete! SSK-Utbildning. Examinerat 1993 januari!

Publicerad 2013-05-02 14:12:28 i Allergi/Överkänslighet- Behandling!

2/5-2013! Specialarbete! Forskningsarbete! SSK-Utbildning. Examinerat 1993 januari! 
 
Gerd Lundsten född Sandgren. 
 
Nutritionsstatus, energibehov vid sjukdom samt åtgärder vid risk för malnutrition inom sjukhusvården.
 
AHS 2/90-1
Handledare
Karin Lindh
Elisabeth Persson 
 
Elisabeth P sade konstaterande att jag var intelligent. Det är alldeles för sent att få höra det när man är 36 år. Då har man inte växt upp med ngn manual för vad man kan göra med en intelligens.
 
Det hjälper inte heller att handledaren Elisabeth Persson i januari 1993 rekommenderar mig att kontakta den då ledande omvårdnadsforskaren för den tiden. Astrid Norberg numera Professor Emerita. 
Det telefonsamtalet vill jag helst glömma. 
 
Det framgick mkt tydligt o klart att HON minsann inte hade tid att läsa allt vad små ....... skrivit. 
O detta trotts att jag hälsat från min handledare Elisabeth Persson.
 
Det framgick med all önskvärd tydlig ishink hur liten o obetydlig o totalt värdelös jag var. O hur obekvämt för att inte tala om mer el mindre förolämpande det var att hon skulle vara tvungen att läsa det jag skrivit.
 
Detta trotts rekommendationer från min handledare Elisabeth Persson.
 
Denna attityd glömmer jag aldrig.
 
För övrigt!
Hade jag vetat vilken penalism o mobbing som förkom/förekommer inom SSK-utbildningarna o inom yrket o arbetsplatserna hade jag aldrig vidareutbildat mig till Leg. SSK.
 
Som jag har blivit behandlad pga min allergi/överkänslighet vill jag varken ha dessa SSK:or som kollegor el som ansvariga för min allergi/överkänslighet.
 
Dom klarar inte av kraven på anpassning till allergi/överkänslighet. Stora kunskapsluckor finns också. Kunskapsluckor som orsakar stora risker för hälso- sjukvårds- o omsorgstagare........ 
 
Det är under all kritik att hindras pga jag inte ser sjuk krank o klen ut. Inte ser funktionshindrad ut.
 
Omvårdnadsforskarnas spjutspets får sig ett RIS- Huvudlöst beteende. Jag har under årens lopp fått mkt rätt i mitt arbete....... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela