Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Cyklat omkull i blixthalkan! Nr 2!

Publicerad 2012-11-22 09:54:13 i Kategori?

Jag lindar benet som på bilden. Detta drar 3 st riktigt breda lindor av bättre kvalitet. Detta gör att jag kan linda tätt o noggrant i kryss så att det blir JÄMT tryck o minsta möjliga veck.

Denna lindning ger mesta möjliga komfort o minst smärta pga veckbildning.

Jag är dessutom krysstejpad över skarven rumpa/lår o nedåt så att det täcker in under lindningen för att minska svullnaden som blir i vecket rumpa/lår o mot lindan. Detta är SKÖNT.

För att inte få kiss på lindan.....(!!!!!!) är det idé att sitta långt in på stolen o bräsa ordentligt med benet utåt o någorlunda rakt i knä....
DET är lite bökigt! Men det går med hjälp av övriga muskler........

O hamstringen är inte helt av. Det har jag redan räknat ut iom att benet trots allt är så stabilt o rörligt. Det är skönt.
Men jag inväntar Magnet-RTG o sjukgymnast innan jag ger mig på ngn träning utöver att få lite inne med rakt ben o med en krycka som avlastning. O med 2 kryckor ute.

Att ha en krycka med överallt är bra eftersom man kan ha god hjälp av den.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela