Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Mina mediciner!

Publicerad 2012-08-14 07:05:02 i Min Allergi/Överkänslighet

-Detta är min medicinväska!
Där rymd det mesta som krävs för dagligt bruk!


Här ryms också tillbehören: anteckningspappar o penna
o medicinsk information.


-Jag har en liten besöks- o träningsväska med VB-mediciner för lungor o hjärta.


Dom mediciner som kan behövas när jag tillfälligt far någonstans där miljön inte är kartlagd el där jag tar en 'kalkylerad risk' utifrån dagens standard o belastnings kvoten under föregående veckor.


Dom behöver VB tas med på cykelturer o promenader osv. Tillståndet dagsformen o årstid/väder bestämmer träningsform hastighet o distans. VB-medicinerna tas VB före under o efter träning. För omgivningen synliga o hörbara symtom krävs inte eftersom det då är för sent.


-Alla övriga förpackningar finns i 'lagerlåda'. O salvor lotioner osv finns där dom behövs.


-Mediciner osv från vänster till höger:


Resorb
Hydrokortison
Salures
Kaleorid


OptiChamber
Atrovent
Innovair
Bricanyl
Oxis
Publicitet
Nasonex
PEF-meter Mini Wright- EU 13826 Scale


Bisolvon
Telfast
Atacand
Omaprazol
Nitromex
Singulair


Detta ryms inte el nedtages inte förrän behovet krävs:


Calcichew D3
Emovat kräm
Teovent rektallösning
Nasoferm
Miniderm kräm-oparfymerat
Zinkpasta-oparfymerat
Locobase repair-oparfymerat
Eucerin Sun Spray 20-oparfymerat
Eucerin after sun lotion-oparfymerat
DAX tvättcreme-parfymerat
Flux-tyvärr smaksatt
Fludent-tyvärr smaksatt
V6-tyvärr smaksatt
........

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela