Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Träning! 16/11-2012!

Publicerad 2012-11-16 08:21:15 i Träning!

Jag följde min make till NOLIA i går kväll. Han skulle spela tennis med sin bästa kompis. O jag tänkte åka skridskor.
Sagt o gjort! På med hockeyrören. invänta att spolningen av isen skulle bli klar. O så UUUT o åka.
Det gick MKT MYCKET bättre än väntat iom att jag inte stått på inlines i sommar... Det gick tom BRA! Antagligen pga joggandet kommit igång o simmandet....

Hur som helst så varade skridskoglädjen inte så länge. Bandylaget kom o satte igång sin träning o när den andra målburen drogs ut på planen så gick jag av plan o bytte till mina goa TÅBREDA skor.

Jag kollade klockan o började jogga runt området på utsidan staketet. Efter fullbordat varv så kollade jag klockan igen o konstaterade att jag skulle hinna ett halvt varv till. Så jag joggade ett halvt varv o hade tillfredsställelsen att se min glada make Michael närma sig bilen.
Perfekt timing.

Jag joggade hela sträckan. Det gick mkt bra. Lungorna samarbetade o jag hostade upp mkt slem efteråt. Vilket indikerar att lungorna öppnat sig o att PEF hade stigit. Jag har joggat denna sträcka många många ggr. Så jämförelsevis gick det BRA. O detta ÖR tillfredsställande eftersom det bekräftar trenden att mina lungor BLIIIR bättre o bättre. Så sakteliga.
NU kändes det i varje fall INTE som en släpvagn efter mig.....
Schönntt pa reiin schvänschka!

Slem dräneras endast vid:
-LÄGESFÖRÄNDRING.
-När PEF är i STIGANDE.
-När man svettas vid ansträngning.
-Vattenångan som svettas ut genom lungornas slemhinna trycker också lös slemmet från slemhinnan. Detta funkar INTE när lungorna packar ihop pga ansträngningen.....

Allt detta är MYCKET viktigt att komma ihåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela