Gerd Elise Lundsten

Hälsa/Träning Allergi/Överkänslighet Hjärta Foto Musik Tankar/Funderingar Relationer

Läkemedel! Skickat till Soc.Min. Göran Hägglund!

Publicerad 2012-09-24 11:07:15 i Politik!

Skickat till Socialdepartementet.
 

<-----Ursprungligt Meddelande----->
From: [email protected] […..]

Sent: 24/9/2012 10:54:22 AM

To: [email protected]

Cc: ….

Subject: Läkemedelstillgången! (till Göran Hägglund, svar går till….)


Från: Gerd Lundsten

E-postadress:….

Meddelande: För tredje gången på mindre än ett år så finns inte ett läkemedel att få tag på för min del.
Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi samt Överkänslighet. Jag har en omfattande medicinering. O jag vill inte, vägrar ringa el fara runt på alla 11 Apotek i Umeå för att ev få tag på dom läkemedel jag ska ha. Jag vill inte, vägrar ringa till alla Apoteksbolag som finns för att ev få tag på läkemedlen. Det är inte ngn hit för mig att vara på Apoteken bland allergener/irritanser som påverkar mig. I synnerhet när jag är dålig pga förkylning el har aktiva symtom efter förkylning el påverkan av allergener/irritanser.
HUR kan ni se till så att vi patienter/kunder INTE ska TVINGAS ringa söka fara runt på alla femtioälva Apotek som finns i stan och INTE TVINGAS ta hjälp av anhöriga runt om i landet för att få tag på läkemedlen????
Jag har följande läkemedel:
Miniderm Kaleorid Nasonex Pulmicort NaCl, Prednisolon el Hydrokortison, Innovair Atrovent Allergra Atrovent Rhinocort Singulair Bisolvon Oxis, Disofrol som inte tillhandahålls för tillfället pga råvbarubrist, Bricanyl Alenat Salures/Furix Nitroglysering Emovat Calcichew-D3 Teovent.
O ALLA BEHÖVS för att jag ska ha GOD SYMTOMKONTROLL.
VAD ska o måste ni göra för att vi inte ska o tvingas ringa och ranta runt i Sveriges långa land för att få tag på dom läkemedel som jag ska ha?

Kommentarer

Postat av: Peter

Publicerad 2012-09-25 18:32:10

Du skriver aldrig om vad du gör på din fritid osv,skulle vara kul att veta annars tycker jag du har en underbar blogg att läsa! Jag är också född som en Atopisk Polyvalent Allergi,som jag lever med dagligen! och vet hur det känns...

Svar: Hahahahahaha....... Fritiden består i att aktivera mig. Allt jag gör är arbetsterapi o sjukgymnastik..... Hahahahahahaha......Pust! Pust! Schvett! Suck! Schvett Schvett!
Det kommer om övriga intressen också......

Mitt arbete består i att slåss för min och vår rätt till delaktighet jämlikhet tillgänglighet utveckling och framtid när det gäller arbete och fritid.

NU har jag märkt att antalet läkemedelsgrupper mot allergi/överkänslighet har minskat drastiskt....
Vilket INTE är bra pga vi ju kan vara allergiska mot ingående aktiva substanser och även mot dom ingående hjälpämnena...... Man behöver bara gå in på FASS- förskrivare/patienter för att se ALLA ljusfärgmärkta utgångna läkemedel.....
O så finns det HUR MKT som helst i moderna popullära läkemedelsgrupper.
SYNISKT av företagen.
Bara det faktum att:
Källa: Wikipedia
Citat:
Det finns åtminstone tre histaminreceptorer, vilka kallas H1, H2 och H3. En del histamin lagras i särskilda histaminblåsor.
Slut citat!
Det faktum att dom INTE VET hur många typer av Histaminreceptorer det finns gör mig RÄDD. LIVRÄDD! Eftersom detta gör att vi med omfattande allergier riskerar att få ineffektiva medciner pga fel orsaker.... Oftast har man också en blandning av dom 4 reaktionssätt som immunförsvaret har att jobba felaktigt.
En blanding av Typ 1, 2, 3 och 4-reaktionerna. Där typ fyra tar upp till 10 dagar på sig för att visa sig efter exponering...... Mer fakta kommer om detta.

Fö så har jag sjukersättning....... Orsaken? Kolla Rehabskandalerna....... osv......
Gerd Elise

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gerd Elise

Född 1957. Jag har en Atopisk Polyvalent Allergi som jag är född med. Min viktigaste dag är när jag och Michael träffades för första gången den 9/5-1990. Det var på hans jobb. Vi var ute och åt middag för första gången den 18/5-1990. Vi förlovade oss den 15/9-1991. Vi gifte oss den 3/7-1993. I övrigt får ni lära känna mig genom det jag skriver.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela